Driehonderd bossen bloemen voor de eerste driehonderd klanten. Nadat Jumbo Nagelmaeker met een druk op de knop was geopend, waren de de driehonderd bossen bloemen in no-time uitgedeeld en stroomde de winkel vol met nieuwsgierige klanten. Eigenaar Jeroen Nagelmaeker is zichtbaar blij met zijn nieuwe winkel en Jumbo-zekerheid 2 “Service met ‘n glimlach” straalt er aan alle kanten af; niet alleen bij Jeroen Nagelmaeker trouwens, ook bij al het andere personeel.
Wat ruim twee weken geleden nog c1000-rood was, is nu Jumbo-geel. En het geel spat er vanaf: niet alleen het winkelcentrum is met ballonnen en winkelwagentjes geel ‘geverfd’, ook de wegen naar het winkelcentrum toe hangen vol met ballonnen. In twee weken tijd heeft de winkel een complete metamorfose ondergaan. De indeling is helemaal veranderd en het vloeroppervlak van de winkel is met 150 vierkante meter vergroot en beslaat nu zo’n 1600 vierkante meter. Bij binnenkomst van de winkel kom je direct in het ‘versplein’ waar dagverse producten als groente, vlees, kaas en brood uitgestald liggen. Verder heeft de winkel een informatiebalie gekregen en is er een grote kinderhoek. Bijzonder aan de nieuwe winkel is het zelfscansysteem, waarbij klanten zelf de boodschappen kunnen scannen. Daarbij rekent de klant wel gewoon bij een caissière af, waardoor persoonlijke service behouden blijft.
Jeroen Nagelmaeker: “In de afgelopen acht jaar hebben we geleerd wat de wensen van de Stadshagenaar zijn. We hebben goed gekeken hoe we deze wensen optimaal kunnen vertalen naar de winkel. We gaan onze klanten dan ook verrassen. Niet alleen met het mooie versplein, een ambachtelijke slagerij en prachtige lokale producten, maar ook met het ruime assortiment waar Jumbo om bekend staat. En dat allemaal voor de laagste prijs. Bovendien combineren we dit met de beste elementen van C1000. Het gehele team heeft er veel zin in om de klanten hiermee van dienst te zijn.”
Omdat er met de overgang van C1000 naar Jumbo meer veranderd is dan alleen de kleur, is er ook veel aandacht geweest voor training van het team. Jeroen: “Bij C1000 lag de aandacht vooral op aanbiedingen, terwijl we nu als Jumbo de 7 Zekerheden hebben waar we volop aandacht aan geven.” Voor het hele team zijn er trainingen geweest om het nieuwe concept eigen te maken en leidinggevenden hebben de afgelopen tien weken stages gelopen bij andere filialen, om ook de veranderde werkwijzen te leren.
Voor iedereen die geen bos bloemen heeft weten te bemachtigen, maar wel minimaal 25 euro uitgeeft, ligt er deze hele week nog wel een lekker appeltaartje te wachten bij de kassa.
Gratis appeltaart vanwege de opening van de #Jumbo #Stadshagen #Zwolle. Hallo Jumbo! En bedankt. twitter.com/gardi/status/3…
—  Jaap Tuinman (@gardi) 24 april 2013