De komst van de Kamperlijn is een belangrijke ontwikkeling voor de wijk Stadshagen. Negen december discussieert de gemeenteraad van Zwolle over het voorstel om een halte in Stadshagen te plaatsen met daaronder een tunnel voor het autoverkeer. De snelle bereikbaarheid naar het Centraal Station door de komst van de halte is niet alleen interessant voor de huidige bewoners, maar ook toekomstige.
Viermaal per uur mogelijk
De nieuwe Kamperlijn zal mogelijk pas vanaf 2016 rijden. Maar de ontwikkeling naar een elektrische lijn met een halte in Stadshagen is mogelijk slechts een stap naar meer. Bij succes kan de Kamperlijn zelfs worden uitgebreid met een station bij Werkeren en Voorsterpoort. Daarom zal de trein vanaf 2016 al met een snelheid van 140 kilometer per uur rijden. Daarmee kunnen de treinen mogelijk in de toekomst viermaal per uur rijden.
Veel animo voor handhaven lijn
De lezer van StadshagenNieuws sprak zich vorig jaar al in grote meerderheid uit voor het blijven van de Kamperlijn. De toekomst van het lijntje stond onder druk omdat de eerdere aanbesteding voor de regiotram was mislukt. Enkele partijen in Overijssel opperden zelfs voor het opheffen van het treinspoor en ervoor in de plaats een bus te laten rijden.
Station belangrijk voor Stadshagen
Maar bestuurders lieten al weten ook de ontwikkeling van de wijk Stadshagen in hun keuze mee te nemen. De komst van een halte in Stadshagen is niet alleen voor de huidige Stadshagenaar een goede aanvulling op het aanbod in het Openbaar Vervoer. Ook voor toekomstige bewoners, zoals die van het nog te ontwikkelen wijkdeel De Tippe, is de komst van een halte een prettige voorziening die de leefbaarheid van de wijk uitbreid.