Heutink Ontwikkeling en Bouw is als winnaar uit de stembus gekomen voor het ontwikkelen en bouwen van circa 40 koopwoningen in Vrij Werkeren. Opmerkelijk te noemen was de campagne van de uiteindelijke winnaar. Heutink bood de bezoekers een kans op een weekend Parijs bij een stem op hun plan. De vraag is of nu het beste plan of de beste campagne gewonnen heeft.
Op het woonevenement op zaterdag 17 mei konden de inwoners uit Stadshagen kiezen uit het beste plan voor het gebied. 16 bouwers/ontwikkelaars presenteerde hun plannen tijdens het evenement.
Opmerkelijke campagne van de winnaar
Opmerkelijk is de actieve campagne van de uiteindelijke winnaar. Als enige van de aanbieders brachten zij actief hun eigen plan onder de aandacht middels een flyeractie in het winkelcentrum en het aanbod voor een kans op een culinair weekend naar Parijs bij het uitbrengen van hun stem op hun plan. Al vrij snel op de dag werd duidelijk dat met ruime meerderheid in stemmen het plan van Heutink Ontwikkeling zou gaan winnen.
Voor zover bekend heeft de gemeente geen regels gesteld rond een campagne en heeft dan ook niet ingegrepen. Het leverde bij andere deelnemers gefronste wenkbrauwen op. De vraag is nu of de mensen gekozen hebben voor het beste plan of voor de kans op een culinair weekend Parijs?