Mag de politiek Stadshagen laten ontsporen door een keuze te maken voor het opheffen van de Kamperlijn? Dit jaar zullen de provincie en de betrokken gemeentes rond het Kamperlijntje een keuze maken over de toekomst van het spoorlijntje tussen Kampen en Zwolle. Een eerder plan om een exploitant voor een regiotram te vinden met twee haltes langs Stadshagen en bij Voorsterpoort en de IJsselhallen mislukte. Geen van de vervoerders kon of wilde voldoen aan de eisen.
Nu ligt de bal bij de politiek: alsnog de regiotram doorzetten, de Kamperlijn handhaven met een enkele halte in Stadshagen, omtoveren tot een busbaan of compleet verwijderen. In een peiling van een jaar geleden liet een meerderheid van de lezers al weten voor de regiotram te zijn. Wij zijn nu weer benieuwd hoe Stadshagen er over denkt in het jaar van de beslissing.
Consequenties
Het weghalen van de spoorlijn kan consequenties hebben voor de aantrekkelijkheid van de wijk die momenteel al in een crisis verkeert. De gemeente Zwolle verliest tientallen miljoenen euro door onverkochte gronden in de wijk als gevolg van de huizencrisis. De komst van snel openbaar vervoer naar de stad voor onder meer forenzen kan juist helpen de wijk aantrekkelijker te maken.
Reageer, stem en deel
Laat StadshagenNieuws, maar ook de politiek in Zwolle, weten hoe u over de toekomst van de Kamperlijn denkt. Moet de regiotram of de Kamperlijn Plus met een halte in Stadshagen er komen? Of vindt u dat weggegooid geld in tijden van crisis? Stem op de peiling, reageer onder dit artikel en deel het met uw buren, kennissen of vrienden in de wijk.
Kamperlijntje: mag de politiek Stadshagen laten ontsporen?
- Nee, een halte in Stadshagen is belangrijk! (78%, 232 stemmen)
- Bus of tram: het is mij om het even. (12%, 36 stemmen)
- Ja, een halte in Stadshagen is weggegooid geld (9%, 28 stemmen)