Het overgrote deel van de lezers die op de peiling over het Kamperlijntje hebben gestemd is voor een tram- of treinspoor met een halte in Stadshagen. Liefst 78 procent van de lezers gaf aan de ze een halte in Stadshagen belangrijk vinden. Tien procent vindt een halte weggegooid geld en twaalf procent maakt het niet uit of er nu een trein of bus rijd.
Onduidelijkheid over toekomst
De politiek moet later dit jaar een keuze maken of het spoor langs Stadshagen behouden blijft. Omdat een eerdere gunning aan vervoerders mislukte, bekijken de betrokken overheden naar oplossingen en alternatieven voor de regiotram. Volgens het oorspronkelijke plan zouden er langs Stadshagen twee haltes verrijzen. Nu zijn de keuzes voor de politiek divers, onder meer behoud van de huidige lijn, het toevoegen van één halte of het slopen en zelfs vervangen van de lijn tot een busbaan.
Halte belangrijk
De lezer van StadshagenNieuws is echter duidelijk in het advies aan de politiek: laat Stadshagen niet ontsporen. Eén van de lezers gaf aan dat de plannen voor een tramhalte zelfs reden was om in de wijk te gaan wonen. Anderen hopen dat de tram- treinhalte een goed alternatief biedt voor de bus, die er relatief lang over doet om bij het station te komen. Later dit jaar zullen de betrokken gemeenten en de provincie Overijssel een advies aan de gemeenteraden en de Provinciale Staten voorleggen.
Kamperlijntje: mag de politiek Stadshagen laten ontsporen?
- Nee, een halte in Stadshagen is belangrijk! (78%, 232 stemmen)
- Bus of tram: het is mij om het even. (12%, 36 stemmen)
- Ja, een halte in Stadshagen is weggegooid geld (9%, 28 stemmen)
Zie ook:
- Mag de politiek Stadshagen laten ontsporen?
- Halfuurdienst, kwartierdienst of einde dienst
- Verkeer Stadshagen afhankelijk van lot regiotram
- Komst regiotram wordt steeds onzekerder
- Provincie: Kamperlijntje langer laten doorrijden
- Vervoerders Regiotram voldoen niet aan eisen
- Twee inschrijvingen voor tramvervoer Kamperlijntje