Er is nog steeds geen doorbraak in de gesprekken over station Stadshagen tussen de provincie Overijssel, de gemeenten Zwolle en Kampen en ProRail. De provincie laat weten nog steeds in gesprek te zijn en actief te melden wanneer er een oplossing is gevonden. Dat laat Overijssel weten op een vraag van StadshagenNieuws.
Eerder al stelde de redactie de vraag wanneer er meer duidelijk zou worden over het station in Stadshagen, dat vorig jaar in december al geopend zou worden maar nog steeds gesloten is. Toen werd eind september aangehouden als momentum wanneer er meer gemeld kon worden. Tot dusver bleef het stil. Na opnieuw dezelfde vraag gesteld te hebben laat de provincie nu weten nog steeds in gesprek te zijn.
Instabiel bodem onder spoor
Het station in Stadshagen werd een weekend voor de heugelijke opening eigenlijk al voor gesloten verklaard. Aanleiding was een instabiel spoortraject, waardoor treinen niet met de gewenste 140 kilometer per uur rijden. Daardoor kan de trein op de Kamperlijn niet snel genoeg station Stadshagen aandoen én de reizigers binnen een bepaalde tijd van Kampen naar Zwolle brengen (en vice versa).
Over een maand is het precies een jaar dat het station Stadshagen geopend zou worden. Tot dusver is er nog geen enkele trein gestopt. Het enige wat er vooralsnog op het station functioneert zijn de lampen.
We zijn samen met de gemeenten Kampen en Zwolle en ProRail in overleg om tot een oplossing te komen. Zodra hierover nieuws te melden is, informeren wij stadshagennieuws en de inwoners. ^PB
— Provincie Overijssel (@ProvOverijssel) November 5, 2018
Zie ook:
- Provincie: gesprekken over Kamperlijntje weer hervat
- ProRail: 1 juni meer informatie over station Stadshagen
- Tegenvaller in bodemonderzoek Kamperlijn
- Opening treinstation Stadshagen stap dichterbij
- Nieuwe trein rijdt over Kamperlijn
- Humor en leedvermaak na pijnlijke blunders Kamperlijn
- Stationsgebied Stadshagen krijgt vorm (fotoreportage)