De vernieuwing van de weg van en naar de Twistvlietbrug is bijna voltooid. Door vanaf de brug de weg als een strakke lijn naar Stadshagen te asfalteren ontstaat er op het kruispunt een beter overzicht voor fietsers en automobilisten. Toch blijven er vraagtekens over de veiligheid van het kruispunt bij de druk bereden brug. Fietsers vinden dat de weg op de brug het meest bereden deel is naar het kruispunt en daarom voorrang moet krijgen.
Voorrang
Verschillende fietsers hadden gedacht dat het verkeer vanaf de brug voorrang zou krijgen ten opzichte van het verkeer dat parallel langs het Zwarte Water rijdt. Er steken namelijk meer verkeersdeelnemers over, waaronder veel kwetsbare fietsers, dan er verkeer voorrang heeft op de voorrangsweg. Ondanks de vraagtekens wordt het overzicht er bij de burg veel beter op. Een naastgelegen stenen gebouwtje ontnam in de oude situatie het zicht van fietsers die vanaf de brug naar Stadshagen reden.
Nieuw wijkdeel
Intussen wordt er ook hard gewerkt aan een nieuw wijkdeel aan het Zwarte Water. ‘Frankhuis aan het Water’ moet over een jaar gaan bestaan uit 285 woningen en 175 appartementen. Tijdens het wijkplatform van Stadshagen in september werd er kritisch gekeken naar de bouwplannen van de wijk. Met name de hoge appartemententorens bij de Twistvlietbrug stuiten op verzet.Volgens bewoners van Stadshagen staan er nog vele appartementen leeg.